Hoe lang heb ik garantie?
Wij geven op onze producten 2 jaar garantie. Deze garantie wordt aangeboden vanuit zowel Elektro Retail als de fabrikant.
Wat valt onder de garantie?
Onder de garantie vallen technische defecten aan het product. Gebruikersschade valt niet onder de garantie.
Wat is het verschil tussen gebruikersschade en een defect?
Bij gebruikersschade is de schade aan het product ontstaan door eigen schuld. Een defect ontstaat uit de gebruikte techniek of vanuit de fabrikant.
Kan ik garantie bijkopen?
Ja, dit is mogelijk. Klik hier om onze garantiepakketten te bekijken.
Komt er iemand langs voor de reparatie of moet ik mijn product opsturen?
Of er iemand bij je aan huis komt voor de reparatie of dat je het product moet opsturen is afhankelijk van het formaat van het product. Dit verschilt per fabrikant. Als je contact opneemt met onze klantenservice kunnen zij je hiermee verder helpen.
Mocht de fabrikant geen thuisservice op het product aanbieden, dan kan je het product naar ons opsturen. Je bent zelf verantwoordelijk om het op te sturen en voor de kwaliteit van de verpakking en eventuele schades die uit het transport kunnen voortvloeien. Je bent ook zelf verantwoordelijk voor het risico en de kosten.
Witgoed halen wij zelf bij je op. Hier rekenen wij 25,- voorrijkosten voor. Om een afhaalafspraak te maken voor reparatie kun je mailen of bellen naar de klantenservice. Het volgende zijn de contactgegevens: wij zijn te bereiken op +31854019685 of op info@elektroretail.nl
Hoe moet ik mijn product opsturen voor reparatie?
Per mail ontvang je de aankoopnota en het reparatieformulier. Deze dien je samen met het product op te sturen. Als de documenten ontbreken, zal de verwerkingstijd bij de technische dienst langer zijn.
Kleinere producten kunnen worden verzonden met pakketpost zoals PostNL of DHL. Als het pakket te groot is om te verzenden met een pakketpost, verwijzen we je door naar Brenger. Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten en het risico.
Wie repareert mijn product?
Als het product bij jou thuis wordt gerepareerd dan komt er een officiële monteur vanuit de fabrikant langs voor de reparatie. Moet het product naar ons terugkomen voor de reparatie? Dan sturen wij het product door naar de leverancier of schakelen we een geautoriseerde monteur in van de leverancier.
Op het moment dan onze klantenservice heeft aangegeven dat je het product moet retourneren naar Elektro Retail zelf, ben je zelf verantwoordelijk om het product op te sturen inclusief de juiste documenten welke je van onze klantenservice ontvangt. Hierbij ben je zelf verantwoordelijk voor de verpakking en eventuele risico's en kosten.
Is reparatie altijd gratis?
Defecten die binnen de garantie vallen zijn altijd gratis. Voor defecten die buiten de garantie vallen wordt standaard 39,95 onderzoekskosten en voorrij kosten in rekening gebracht. De onderzoekskosten hoef je alleen te betalen als je niet akkoord gaat met de prijsopgave voor de reparatie. We zetten de reparatie pas in gang als je akkoord gaat met de prijsopgave.
Hoe lang zit ik zonder mijn product?
Producten binnen de garantie zijn in de meeste gevallen binnen 3 weken weer in huis. Producten buiten de garantie zijn na akkoord op de prijsopgave binnen 3 weken thuis.
Hoe meld ik een reparatie aan?
Dit verschilt per fabrikant. Je kunt voor het aanmelden van een reparatie contact opnemen via +31854019685 of op info@elektroretail.nl
Je wilt zo lang mogelijk en zorgeloos kunnen genieten van jouw nieuwe product die je bij Elektro Retail hebt gekocht. Daarom geven wij standaard 2 jaar garantie op onze producten, vanuit zowel Elektro Retail als de fabrikant. Onder deze garantie vallen technische defecten aan het apparaat. Gebruikersschade valt daar niet onder. Bij gebruikersschade is de schade aan het product ontstaan door eigen schuld. Een defect ontstaat uit de gebruikte techniek of vanuit de fabrikant.
Reparatie
Wanneer er een technisch defect is aan het product, kan het product worden gerepareerd. Of iemand bij je langs komt voor de reparatie of dat je het product moet opsturen, is afhankelijk van het formaat van het product. Dit verschilt per fabrikant. Neem gerust contact op met onze klantenservice via info@elektroretail.nl of +31854019685 voor meer informatie of om de reparatie in te plannen.
Als het product bij jou thuis wordt gerepareerd, dan komt er een officiële monteur vanuit de fabrikant langs voor de reparatie. Moet het product naar ons terugkomen voor de reparatie? Dan bespreken we een passende oplossing.
Kosten reparatie
Defecten die binnen de garantie vallen zijn altijd gratis. Voor defecten die buiten de garantie vallen, dient u contact op te nemen met de fabrikant van het product.
Geluid
De nieuwe koelkasten maken door een milieuvriendelijkere vloeistof meer geluid dan voorheen, dit betreft geeft defect maar hoort bij nieuwe koelkasten. Dit wordt door de monteur vastgesteld.
Garantie per merk
AEG
De service afhandeling vindt plaats via AEG. U kunt via het onderstaande telefoonnummer of de link contact met hen opnemen:
https://www.aeg.nl/support/warranties/
0172-468 300
Beko
U kunt voor herstel onder de garantie contact opnemen met de service partner van Beko, dit kan via de onderstaande link:
https://nl.asogem.eu/repair/index/display/
Bosch
Voor Bosch producten advisteren wij u contact op te nemen met Bosch. Zij kunnen een monteur bij u langs komen en het probleem verhelpen.
U kunt via de onderstaande wegen contact opnemen:
Telefonisch; 088 424 4010
https://www.bosch-home.nl/service/reparatieservice/groothuishoudelijk
Van belang is om uw E nummer en aankoopbewijs bij de hand te hebben.
De'Longhi
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. De service afhandeling vindt plaats via De'Longhi. Telefonisch kunt u hen bereiken middels het volgende nummer:
Voor Nederland: 076 523 3600
Voor België: 0032 15 28 08 40
Ook kunt u via de volgend link direct een reparatie afspraak maken:
Voor Nederland:
https://www.delonghi.com/nl-nl/klantenservice-delonghi/onderhoud-aan-huis
Voor België
https://www.delonghi.com/nl-be/onderdelen-reparaties
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u verdere vragen heeft helpen wij u hier graag mee verder
KitchenAid
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. De service afhandeling vindt plaats via KitchenAid. U kunt via de onderstaande link contact met hen opnemen:
https://www.kitchenaid.nl/klantenservice/contacteer-ons
LG
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. Mocht reparatie aan huis niet mogelijk zijn is het volgende essentieel:
-Geef het product nooit mee voor reparatie op locatie of een creditering!
-Neem contact met ons op, uw product kan vervolgens opgehaald en gerepareerd worden.
Middels onderstaande link kunt u hiervoor een service afspraak maken:
https://www.cerepair.nl/nl/ondersteuning/reparatie-aanmelden.html?view=repairregistration
Van belang is het serienummer en de factuur van de aankoop bij de hand te hebben. Binnen 3 tot 5 werkdagen zal er vanuit CE Repair een afspraak met u gemaakt worden.
Neff
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. De service afhandeling vindt plaats via Neff. U kunt via de onderstaande link contact met hen opnemen:
https://www.neff-home.com/nl/service/reparatieservice
Nivona
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. Via de onderstaande link vindt u de benodigde informatie:
https://www.nivonakoffiemachines.nl/service/garantie/
Pansonic
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. De service afhandeling vindt plaats via Panasonic. Telefonisch kunt u hen bereiken middels het volgende nummer:
Voor Nederland: 073 6402 802
Voor België: 0032 2 481 11 70
Ook kunt u via de volgend link direct een reparatie afspraak maken:
Voor Nederland:
Voor België
https://support-be-nl.panasonic.eu/app/products/detail/p/13256/~/huishoudelijke-apparaten
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u verdere vragen heeft helpen wij u hier graag mee verder.
Samsung
U kunt hierover contact opnemen met Samsung. Mocht reparatie aan huis niet mogelijk zijn is het volgende essentieel:
-Geef het product nooit mee voor reparatie op locatie of een creditering!
-Neem contact met ons op, uw product kan vervolgens opgehaald en gerepareerd worden.
U kunt middels één van de onderstaande telefoonnummers of de link contact opnemen met Samsung:
https://www.samsung.com/nl/support/repair/booking/
Belt u vanuit Nederland: 088 - 90 90 100
Belt u vanuit België: +32(0)22012418
Van belang is het serienummer en uw aankoopbewijs bij de hand te hebben.
Siemens
U kunt bij Siemens een afspraak maken voor een monteur aan huis. Dit kan via de onderstaande link:
Whirlpool
Graag verhelpen wij dit probleem onder uw garantie. De service afhandeling vindt plaats via Whirlpool. Telefonisch kunt u hen bereiken middels het volgende nummer:
Voor Nederland: 076 530 6400
Voor België: 0032 475 70 01
Ook kunt u via de volgend link direct een reparatie afspraak maken:
Voor Nederland:
https://www.whirlpool.nl/service/maak-een-serviceafspraak
Voor België
https://www.whirlpool.be/nl_BE/service/maak-een-serviceafspraak
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u verdere vragen heeft helpen wij u hier graag mee verder.